Obračun PDV-a po plaćenoj realizaciji

Za vođenje PDV-a po plaćenoj realizaciji moramo urediti postavke prije početka unosa izlaznih i ulaznih računa.

  1. Odaberemo izbornik Postavke > Razdoblja za PDV.
  2. Odaberemo novo razdoblje klikom na Novo.


Ukoliko smo u Minimaxu već obračunavali PDV, prvo moramo zaključiti staro razdoblje (unesemo datum kraja) i zatim otvoriti novo razdoblje.

  1. Za novo razdoblje odredimo Datum početka: upišemo datum s kojim počinjemo obračunavati PDV po plaćenoj realizaciji.
  2. Datum kraja: polje ostavimo prazno. Datum završetka razdoblja unosimo samo kada se određeni uvjeti obračuna PDV-a promijene.
    • Npr. klijent je prvo mjesečni porezni obveznik, a zatim postane tromjesečni porezni obveznik.
    • U tom slučaju zaključimo prvo razdoblje i unesemo novo porezno razdoblje u kojem se odredi da je klijent tromjesečni porezni obveznik.
    • I u slučaju kada je klijent mjesečni porezni obveznik i želi se prebaciti na plaćanje PDV-a po plaćenoj realizaciji, postojeće razdoblje treba zaključiti i otvoriti novo razdoblje u kojem se odredi da će se PDV voditi po plaćenoj realizaciji.
  3. Obveznik PDV-a: odredimo jesmo li mjesečni tj. tromjesečni porezni obveznik.
  4. Obračun po plaćenoj realizaciji: ukoliko želimo voditi PDV po plaćenoj realizaciji, polje označimo kvačicom.
    • Ta postavka utječe na podatke na temeljnici (podaci za PDV) kod čega se datum za PDV zapiše tek kada je račun zatvoren (plaćanje je povezano s računom).

Ulazni računi - posebnosti kod knjiženja

Više o posebnostima kod knjiženja ulaznih računa po plaćenoj realizaciji pogledajte OVDJE.

Izlazni računi - posebnosti kod knjiženja

Više o posebnostima kod knjiženja izlaznih računa po plaćenoj realizaciji pogledajte OVDJE.

U ovoj uputi