Zašto na ulaznom računu ne mogu odabrati oporezivi rashod?

Prilikom unosa ulaznog računa može se dogoditi da je u dijelu za odabir rashoda moguće odabrati samo neoporezive rashode. U nastavku su navedeni mogući razlozi i što je potrebno provjeriti (i urediti) kako bi odabir oporezivog rashoda bio moguć.

  1. Postavke stanke / dobavljača
    U slučaju da stranka tj. dobavljač ima postavku da nije porezni obveznik, prikazuju se samo neoporezivi rashodi.

    Postavke stranke možemo provjeriti direktno iz predloška ulaznog računa tako da pokraj polja za odabir stranke kliknemo na ikonu olovke. Postavke stranke možemo provjeriti i urediti i klikom na Šifrarnici > Stranke pretragom pojedine stranke.

  2. Razdoblje za PDV
    Ako nije uneseno, program organizaciju tretira kao da nije porezni obveznik i u tom se slučaju prikazuju samo neoporezivi rashodi.
    Ako je uneseno i definiran je datum od ili do, a datum računa na koji želimo unijeti oporezivi rashod je datum prije ili nakon datuma početka/kraja unesenog u razdoblju za PDV, također se prikazuju samo neoporezivi rashodi.
    (Npr. uneseno je razdoblje za PDV od 1.6., a datum računa je 28.2. - u tom će slučaju na računu biti moguć odabir samo neoporezivih rashoda).

    U Postavkama organizacije > Razdoblja za PDV klikom na Novo moguće je unijeti razdoblje za PDV ako nije uneseno, odnosno urediti datume na postojećem unosu. Više o otvaranju i uređivanju razdoblja za PDV pročitajte OVDJE.

  3. Zaglavlje ulaznog računa
    Kako bi se u polju za odabir rashoda prikazali oporezivi rashodi, potrebno je da u zaglavlju ulaznog računa budu uneseni svi podaci (svi datumi i iznos). Više o unosu ulaznog računa pročitajte OVDJE.

Ako su gore navedene postavke ispravno definirane, a rashoda s nekom stopom nema za odabir na računu, potrebno je unijeti novi rashod u šifrarnik. Novi rashod moguće je unijeti direktno iz ulaznog računa klikom na ikonu plusa pokraj polja za odabir rashoda ili u Šifrarnici > Rashodi klikom na Novo prema OVOJ uputi.

U ovoj uputi