U postavkama organizacije zapisani su opći podaci o organizaciji i podaci za uređivanje postavki za pojedinačne module. Početne podatke uredimo kod otvaranja nove organizacije.
U postavkama organizacije možemo:
- Uređivati opće podatke o organizaciji.
- Uređivati podatke za uređenje postavki za pojedinačne module (zalihe, izlazni računi).
Postavke organizacije možemo uređivati u samom programu klikom na Postavke organizacije odabirom Organizacija i klikom na Uredi.
Podaci na koje posebno morate obratiti pozornost:
- vrsta organizacije (tvrtka, obrtnik ili neprofitna organizacija),
- odabir kontnog plana (RIF ili RRIF) - više o odabiru kontnog plana možete pročitati OVDJE
- godina početka poslovanja u Minimaxu (godina kojom se započinje rad u programu).
Opći podaci
Ako smo organizaciju potražili u javnoj bazi (preko naziva ili OIB-a), tada se većina podataka automatski prepisala u donja polja iz baze Croatia Biz. Podatke je obvezno provjeriti i dopuniti.
Ako organizaciju nismo prepisali iz javne baze, tada je podatke potrebno unijeti ručno (podaci označeni sa zvjezdicom su obvezni).
- Mogućnost da odaberemo Vrstu organizacije imamo samo kod prvog uređivanja (utječe na odabir kontnog plana, automatska konta, pravilan obračun plaća i doprinosa, kao i na godišnje obrade).
- PAŽNJA: nakon prvog spremanja postavki, Vrsta organizacije ne može se naknadno promijeniti jer se na temelju tog odabira prepiše kontni plan i pripreme druge postavke!
- Unesemo (skraćeni) Naziv organizacije (taj podatak prikazivat će se na prozorima programa, ispisima, obrascima, kao nalogodavatelj u platnim nalozima koje pripreme pojedini moduli).
- Unesemo Adresu (ulica i kućni broj) organizacije (taj je podatak sastavni dio adrese).
- Iz popisa odaberemo Državu organizacije.
- Iz popisa odaberemo Poštu (poštanski broj i mjesto) organizacije (taj podatak je sastavni dio adrese).
- Unesemo Matični broj (taj se podatak koristi na svim dokumentima koji ga zahtijevaju).
- Unesemo OIB (taj se podatak koristi na svim dokumentima koji ga zahtijevaju).
- Iz padajućeg izbornika odaberemo Djelatnost (taj se podatak koristi na svim dokumentima koji ga zahtijevaju).
- Unesemo Početak poslovanja u sustavu Minimax (taj podatak određuje donju granicu datuma poslovnih događaja koje obrađujemo u Minimaxu).
- Unesemo Datum početka poslovanja organizacije (taj se podatak koristi na svim dokumentima koji ga zahtijevaju).
- Unesemo Mjesto za dokumente (taj se podatak koristi na svim dokumentima koji ga zahtijevaju).
- Iz popisa odaberemo Poreznu upravu.
- Upišemo Broj obveze HZZO (podatak s tiskanice T1 - koristi se kod izrade Potvrde o plaći).
- Iz padajućeg izbornika odaberemo Općinu sjedišta.
PDV
Ako smo kod otvaranja organizacije uključili kvačicu u polju "Obveznik poreza na dodanu vrijednost", u dijelu "PDV" unesemo identifikacijski broj - OIB (taj se podatak koristi na svim dokumentima koji ga zahtijevaju). Za domaće stranke unosi se bez oznake države HR.
Uređivanje postavki PDV-a moguće je klikom na Postavke organizacije > Razdoblja za PDV.
Računi
Ako kod aktivacije modula Izlazni računi nismo definirali postavke ili ih želimo promijeniti, na ovom mjestu možemo definirati:
- dane za dospijeće i
- od kojeg se datuma računa dospijeće
- ako naknadno na postavkama organizacije uredimo podatke za predlaganje dana za dospijeće, predlaganje će se odnositi na stranke koje su u šifrarnik unesene nakon promjene
Na ovom mjestu možemo odrediti i želimo li:
- prikaz vrijednosti razlike u cijeni na računima i ponudama
- uključiti funkcionalnost za ručni unos PDV stopa
- unos analitike na retku izlaznog računa
- uključiti kvačicu za upotrebu dodatnog skladišta
Ovdje je također moguće upisati datum od kojeg se poštuje predujam.
e-Dokumenti
Ako ćemo iz Minimaxa slati e-dokumente, u dijelu e-dokumenti odaberemo posrednika za slanje (Moj eRačun, Pondi, FINA) i upišemo korisničko ime i lozinku, odnosno za FINU uvezemo certifikat. Detaljnije o početnim postavkama za slanje e-računa pročitajte OVDJE.
Kod odabira posrednika Moj eRačun moguće je definirati i pripremanje e-otpremnice. Više o izdanoj e-otpremnici pročitajte OVDJE.
Zalihe
Ako kod aktivacije modula Zalihe nismo definirali postavke ili ih želimo promijeniti, ovdje možemo definirati želimo li:
Ostalo
U ovom dijelu imamo mogućnost uključiti funkcionalnost za uzastopno numeriranje šifriranja artikala te za unos serijskih brojeva na artiklima. Više o šifrarniku artikala pogledajte OVDJE.
Postavke za uređivanje pojedinih modula koji se prikazuju prilikom aktivacije modula (izlazni računi, zalihe, osnovna sredstva) prikažu se na postavkama organizacije ako su pojedini moduli aktivirani i na ovom ih je mjestu moguće naknadno urediti.