Od dobavljača smo primili storno računa koji smanjuje vrijednost zalihe (primke), a nije povezan sa smanjenjem broja artikala.
Na primjer nakon primitka robe dobavljač nam je odobrio naknadni rabat, a u programu je proknjižen ulazni račun (bez rabata) s poveznicom na primku za 40 komada robe.
U tom je slučaju prvo potrebno ispraviti originalni račun s poveznicom na primku.
- Na ulaznom računu koji je već bio proknjižen s većom vrijednosti, kliknemo na Otkaži potvrdu i zatim Uredi.
- Odaberemo red s rashodom koji je bio vezan na primku i smanjimo ga za vrijednost storna računa. Ukupni iznos računa ne mijenjamo!
U našem primjeru primili smo storno računa u vrijednosti od 125,00 eur (osnovica 100,00 i PDV 25,00 eur). - Razliku tj. vrijednost storna računa za koju smo smanjili rashod proknjižimo dodavanjem novog rashoda prilikom čega odaberemo rashod koji NIJE povezan sa zalihama, odnosno u vrsti rashoda unesemo Rashod.
Za robu je to konto 6500, a za materijal konto 3100.
Novi rashod mora imati osnovicu i iznos iz storna računa (pozitivni iznosi) bez poveznice na primku. - Spremimo i drugi rashod te račun potvrdimo.
U zalihama imamo vrijednosnu primku za stvarnu vrijednost s uključenim stornom računa.
Nakon toga unosimo storno računa.
Unos storna računa dobavljača
- U ulaznim računima storno računa unesemo klikom na Novo.
- Odaberemo dobavljača i unesemo potrebne podatke uključujući i negativan iznos storna računa.
- Unesemo vrstu rashoda Rashod i konto koji smo odabrali na originalnom računu za knjiženje razlike između računa i storna računa.
Za robu je to konto 6500, za materijal konto 3100. - Osnovica i iznos PDV-a moraju imati negativan predznak.
- Rashod spremimo i račun potvrdimo.